A hatha jóga hatásai fizikai erőnlét egészségügyi aspektusaira

Effects of Hatha Yoga Practice on the Health-Related Aspects of Physical Fitness - Mark D. Tran MS, Robert G. Holly PhD, Jake Lashbrook BS and Ezra A. Amsterdam MD; Preventive Cardiology 2007.

10 kezdő 18 és 27 év közötti önkéntes részvételével vizsgálták a jógagyakorlás hatásait. A mintában résztvevők 8 héten keresztül heti két alkalommal vettek részt jógaórán, és a 8 hetet követően az izomerőt és annak állóképességét, hajlékonyságot, kardiorespiratórikus (szív és keringésrendszeri) fittségét, testösszetételét és tüdőkapacitását vizsgálták. A jógaórákon 10 perc pránajáma, 15 perc szaravittászana, 50 perc ászana és 10 perc savászanában történő relaxációt végeztek, és a gyakorlás valamennyi vizsgált területen javulást mutatott.
A kutatás nem összehasonlító kutatás, ennélfogva az eredményekről nem derül ki, hogy más mozgásterápiás módszerekhez képest a jóga mennyivel hatékonyabb vagy kevésbé hatékony a szív és érrendszeri megbetegedések, légzőszervi és mozgásszervi megbetegedések kezelésében.